Померање скупне тачке
1. VIII ’91. – Када о Кастанединим књигама почну да пишу разни антрополози, научници, филозофи или књижевни критичари, онда таква просуђивања могу да захвате само формалну и површинску страну његовог дела. О Кастанединим искуствима или о учењу које му преноси Дон Хуан може да суди само онај чаробњак из неког другог магијског система који има довољно личне моћи или довољно менталне енергије и умешности, да може да провери оно у шта други могу само да верују или не верују. Јер оно што представља срж и врхунац Дон Хуановог учења може да се провери. Због свега тога се и мој однос према толтечко–мексичком магијском систему после читања седме и осме Кастанедине књиге нагло променио. Јер сви магијски ритуали које је Кастанеда у ранијим књигама описивао, било да се ради о припремању халуционогеног биља или о ушивању гуштера и томе слично, је за мене било превише простачки и примитивно да би било достојно провере. Тек када је у седмој књизи детаљно изложио умеће Свести и када је кроз тзв. апстрктне приче врачева изнео у чему је суштина Дон Хуановог видовњаштва и чаробњаштва, ја сам почео све више да осећам да то учење сада може да ми буде блиско.
Али нисам одмах открио зашто сам променио став према том учењу. То сам открио тек када сам ухватио себе како озбиљно употребљавам разне своје менталне моћи да бих проверио да ли Скупна тачка, та највиша тајна и моћ њиховог чаробњаштва, заиста постоји и да ли се њеним покретањем може остварити неки од ефеката које Кастанеда помиње. Наиме, Скупна тачка је суштина учења о умећу свести. Међутим, по њиховом методу обуке “ратник“ је бивао принуђен од стране нагуала да му скоро насилно буде померена Скупна тачка, да би се нашао у повишеном стању Свести. Нагуал је прво, користећи своју моћ да његова команда буде Орлова команда, померао Скупну тачку ученика па му је давао учења за “леву страну“. И то је могло да траје годинама, а да у нормалном стању Свести ученик није имао никакву представу о својој левој страни. Нагуал му је прво сам безброј пута померао Скупну тачку у разне положаје, да би га тек онда упутио у то учење о умећу Свести и да би прешао на последњу лекцију: како да ученик сам стекне моћ манипулисања својом Скупном тачком.
За човека који се дуго бави Менталном Магијом таква заобилазност није потребна. Јер у његовој Свести одувек функционишу механизми “spojnog беочуга с Духом“, “моћ да његова команда постане Орлова команда“, “sposobnost да Свесним Намеравањем Намера или Дух делује кроз њега“ итд. Мајстор Менталне Магије има и способност “прекидања унутрашњег дијалога“ и “укидања саморефлексије“ као услова за то манипулисање. Међутим, он има и нешто посебно, нешто што нису знали да могу да користе ни Елијас, ни Хулијан, ни Дон Хуан. Због свега тога мајстор Менталне Магије, и ако није видовит, зна да може својим методама да покрене своју Скупну тачку, ако она заиста постоји, и да тако провери аутентичност Кастанединих књига.
Јер читава обука код Дон Хуана иде у правцу самосталног манипулисања својом Скупном тачком. И на том најтежем задатку његова моћ учења је најмања. Јер Дон Хуан је моћан и своју моћ углавном користи као оквир у коме се Кастанеда налази док учи. Али када треба да га научи оно најважније, Дон Хуан мора да се одрекне свог утицаја, свог оквира моћи и онда постаје немоћан да пренесе знање о ономе што је најважније. Зато он немоћно тврди да не постоји прецизан метод за померање Скупне тачке. У ствари на нивоу Дон Хуана тај метод постоји и он се може описати, али то не вреди много, јер када је Кастанеда требао да се осамостали он није био на таквом нивоу личне моћи и енергије, да би то могао да разуме. Зато је Дон Хуану само преостало да Кастанеду убеди како треба да научи да се повеже са Духом, са Намером, са Апстрактним и како треба да развија непоколебљиву Намеру у себи и да научи да Намеру у себи и Намеру ван себе доведе у јединствено деловање за померање Скупне тачке.
Ово последње му није баш Дон Хуан рекао, али то бих му ја рекао. Али све то Кастанеди ипак остаје нејасно и његово померање Скупне тачке још дуго остаје или дело Нагуала или пука случајност, неки изненадни, спонтани процес, без икакве везе са намером. Дон Хуан се у почетку Кастанединог осамостаљивања трудио да та веза буде бар индиректна, тако што ће он бити само мали посредник, али ни то није било довољно да Кастанеда самостално овлада Намером и преко ње кретањем своје Скупне тачке, иако је посредством Дон Хуана доживео разна чуда.
Ментална Магија је и у том погледу беспрекорна. Она има савршен метод за циљно покретање Скупне тачке, и у њој није дилема да ли се то може извести и како се то најбоље ради, већ да ли она постоји. А ако постоји онда ће се она већ покренути у складу са Намером, као и кундалини енергија, која има познати смер кретања, али исто тако магичну и мистичну моћ у покрету. Први ефекат провере је за мене био запањујући. Одмах сам био сигуран да ту има нечега. Треба радити на томе па ћемо видети. Мени то није тешко јер сам на сличан начин проверавао Индијска, Тибетанска и Кинеска учења о разним енергијама у телу или изван тела и о њиховим моћима, иако то није спадало у домен Менталне Магије, већ у домен простог развијања личне енергије.